Meertalige zoekmachine optimalisatie

Als bedrijf in het kleine Nederland zijn wij bijna voor elke klant druk met meertaligheid : zodoende kunnen wij spreken van een specialiteit waarmee wij ons op het internationale vlak kunnen meten met de grotere jongens op het gebied van ontwikkeling, vertalingen en dus ook zoekmachine optimalisatie.
Juist daarom kunt u als klant direct profiteren van een geoptimaliseerde website die in al de gebruikte talen ook resultaat geven als het gaat om vooraan te komen met zoekwoorden, maar ook met websites die bijvoorbeeld meerdere munteenheden en of meerdere productengamma's die gebaseerd zijn op waar uw bezoeker zich bevindt.

Om een voorbeeld te noemen: Stel , u vertegenwoordigt een aantal merken in Nederland, maar U mag deze niet allemaal presenteren in bijvoorbeeld Duitsland, omdat u een Duits merk deze daar zelf distribueert, of uw business-model vereist andere prijzen in Duitsland; hiervoor hebben wij oplossingen zo op de plank liggen!

Andere slimme en simpele oplossingen die wij gebruiken zijn:

  • Automatische. taalherkenning gebaseerd op de bezoekers browser en besturingssysteem.
  • Automatische locatie (land en stad) selectie gebaseerd op het  IP adres van de bezoeker.
    een GEO database van blokken met IP adressen  kan de bezoekers locatie benaderen.
    Zie voor een werkend concept onze IP2Country-pagina
  • Automatische  selectie van land of taal gebaseerd op de domeinnaam: (.nl= Nederlands .es=Spaans, .co-uk=Engels. etc.)
    Multinationals hebben meestal voor elk land een domeinnaam gereserveerd: dit kan de taal selectie ook vereenvoudigen
  • handmatige selectie van taal
    (bijv. vlaggetjes of selectiemenu)
  • "Just in Time vertaling" die gebaseerd is op een CMS database voor categorienamen, knopjes, META informatie etcera.
    Op elk gewenst moment bepaald u zelf de meest simpele kleine tekst op uw website, voor elke gewenste taal
  • Google sitemap ondersteuning
    een sitemap is een op XML gebaseerde pagina speciaal voor zoekmachines zoals Google en yahoo, die uitlegt welke link naar welke pagina gaat; dit om er voor te zorgen dat elke pagina in de sjuiste taal in de zoekmachines wordt geïndexeerd.

Afhankelijk van uw businessmodel en wensen worden deze methodes geselecteerd, hoewel de meeste standaard zijn inbegrepen bijj elk project.

Om enig idee te krijgen van onze SEO technieken, is het wellicht aardig dat wij hier een concreet voorbeeld noemen:
1) bezoek de nieuws pagina en kies een nieuws bericht dat twee of meer weken oud is.

2) selecteer twee of drie woorden uit de KOP van dit niet bericht enz oek hierop in Google: de kanbs is groot dat dit bericht hier bovenaan staat.

 Bijvoorbeeld:

www.google.nl/#hl=nl&q=producent+kantoormeubilai&meta=&aq=f&oq=producent+kantoormeubilai&fp=85e69cec2fde5a32

Google nl zoekopdracht op "Producent kantoormeubilair"